تندرستی - پزشکی

3 خطای رایج در خوردن صبحانه | تغذیه سالم

کارشناسان سلامت و تغذیه فکر می کنن که انتخاب موادغذایی مناسب واسه وعده صبحونه لازمه و اگه این انتخاب درست نباشه می تونه تاثیر عکس داشته باشه و حتی موجب چاقی شه.
صبحونه یکی از وعده های مهم غذایی و در عین حال یکی از عوامل مهم واسه لاغر شدن است اما این بدون معنی نیس که هر نوع ماده خوراکی رو به هر مقداری که بخواین می تونین در وعده صبحونه بذارین.

کارشناسان سلامت و تغذیه فکر می کنن که انتخاب موادغذایی مناسب واسه وعده صبحونه لازمه و اگه این انتخاب درست نباشه می تونه تاثیر عکس داشته باشه و حتی موجب چاقی شه.

به گفته این کارشناسان، سه اشتباه عادی که بیشتر مردم در انتخاب مواد خوراکی صبحونه انجام میدن و باید اصلاح شه عبارتند از:

_ آب پرتقال در مقایسه با خود میوه پرتقال، مقدار بیشتری قند و کالری داره و به خاطر همین افراد واسه اینکه فیبر خوراکی بیشتری دریافت کنن و مدت زمان طولانی تری هم احساس سیری داشته باشن، پیشنهاد می شه که خودِ پرتقال رو به جای آب این میوه بخورند.

_ بعضی افراد تمایل به خوردن ماست میوه ای در وعده صبحونه دارن. ماست کم چرب به عنوان ماده ای لبنی انتخاب مناسبی واسه صبحونه س اما ماست میوه ای شامل قند زیاده و مصرف اون در واقع کالری اضافی وارد بدن می کنه.

_ مصرف غلات مغذی در وعده صبحونه هم می تونه به درد بخور باشه اما با این حال نباید در خوردن اونا زیاده روی کرد. بیشتر افراد در هر وعده صبحونه حجم زیادی غلات رو خیلی وقتا بیشتر مصرف می کنن که همین امر موجب می شه بیشتر از نیاز بدن شون کالری دریافت کنن

جمع آوری  : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle

منبع : isna.ir

جمع آوری سلامت اکاایران

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *