تندرستی - پزشکی

3 خوراکی ایده آل برای تمام بدن | تغذیه سالم

3 خوراکی ایده آل واسه تموم بدن

به گزارش آلامتو و به نقل از بدونیم؛ احساس مریضی یا درد دارین؟ قبل از این که به سراغ جعبه کمکای اولیه برید باید بدونین روشای بهتری هم واسه آرامش هست. حالا محققان به همون چیزی رسیدن که مادربزرگا سال هاست به اون رسیدن. بعضی از غذاهایی که حالا در آشپزخانه موجود دارین پتانسیل بهتر کردن حال ما رو دارن و حتی اون عوارضی که داروها ممکنه دارا باشن رو ندارن. از جمله مواردی که کارشناسان باور دارن و پیشنهاد می کنن موارد زیره:

روغن نارگیل

کسائی که میخوان وزن کم کنن بهتره از این روغن استفاده کنن. مقدار تری گلیسیرید پایین اون به جای این که مثل چربیای دیگه ذخیره شه به عنوان سوخت بدن استفاده می شه.علاوه بر این در تحقیقی که در مجله تغذیه پزشکی آسیا و اقیانوسیه منتشر شده به این نتیجه رسیدن زنائی که در دوره قبل از یائسگی هستن و روغن نارگیل مصرف می کنن سطح کلسترول اچ دی ال خوب بالایی دارن. روغن نارگیل مرطوب کننده بسیار خوبیه.

مقدار مصرف: روزانه ۱ قاشق چای خوری در برنامه غذایی خود استفاده کنین. وقتی به طور موضعی استفاده می کنین روی پوست ماساژ بدین.

قهوه

قهوه بعد از آب، سالم ترین نوشیدنیه که می تونین استفاده کنین. آنتی اکسیدان های قهوه باعث سلامت قلب و کاهش خطر دچار شدن به خیلی از سرطانا و بعضی مشکلات عصبی مثل پارکینسون می شه. با نوشیدن هر یک فنجون قهوه ۷ درصد خطر دچار شدن به دیابت نوع ۲ در شما کم میشه.

مقدار مصرف: هر مقداری که دوست داشته باشین می تونین استفاده کنین اما اگه از مشکلاتی چون استرس، فشار خون و کم خوابی رنج می برید تلاش کنین کافئین مصرف نکنین.

کورکومین

کورکومین که از زردچوبه به دست میاد التهاب رو کم می کنه. به خاطر همین تاثیر اون بیشتر از مسکنای پروفن و ناپروکسنه و تاثیراتی که ممکنه مصرف زیادتر از اندازه این داروها روی کبد و کلیه بذارن نمی ذاره. علاوه به همه اینا کورکومین مشکلاتی چون آرتریت روماتوئید، آرتروز و سر درد رو آرامش داده و به درمان افسردگی، آُم و پسوریازیس هم کمک می کنه.

.

منبع :

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *