تندرستی - پزشکی

3 خوراکی برای سه ماه اول بارداری | تغذیه سالم

3 خوراکی واسه سه ماه اول بارداری

سه ماهه اول بارداری وقتیه که رشد و تغییرات، سریع اتفاق میفته و لازمه تا مواد مغذی لازم واسه این تحولات تأمین شه. این درست هنگامیه که بیشتر زنان اشتهایی به خوردن غذا ندارن و یا دچار تهوعای زیاد می شن.

فولات، پادشاه مواد مغذیه که باید در این سه ماه مصرف شه. بیشتر غذاهای آورده شده در این مطلب شامل فولات و بقیه مواد مغذی لازم واسه رشد و تکامل جنین در سه ماه اول بارداری هستن. یادتون باشه که برخورداری از یه رژیم جور واجور و مغذی همیشه بهترین انتخاب واسه مادرانه.

تحقیقات دور و بر تغذیه در دوران بارداری نشون دهنده اون هستش که مصرف غذاهای دارای نمایه گلیسمی پایینی واسه دوران بارداری بهتره که از جمله میشه به مصرف سبزیجات، مغزها و توت اشاره کرد، ولی موادی که نمایه گلیسمی بالایی دارن مانند شکر، نون سفید و پوره سیب زمینی خیلی سریع تبدیل به قند می شن و واسه بدن به خصوص در این دوران مناسب نمی باشن.

تحقیقات نشون دادن که رژیمای با نمایه گلیسمی پایین در دوران بارداری احتمال دیابت حاملگی رو کاهش میدن. این بدون معنی نیس که دوران بارداری ایجاد محدودیت غذایی می کنه، بلکه تاکید بر درست انتخاب کردن مواد غذایی هستش. مثلا مغزها، میوه ها، سبزیجات و غلات پرفیبر رو جانشین غذاهای فرآوری شده، بیسکویت و شیرینی جات کنین تا سلامت شما و بچتون تضمین شه. 

 

1- بادام

بادام

منبع : tebyan.net

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *