تندرستی - پزشکی

3 خوراکی برای مقابله با کم خونی | رژیم غذایی

یکی از مشکلات در بدن آدم که ممکنه واسه هر شخصی پیش بیاد کم خونی یا آنمیه که بروزش در اثر کمبود آهن و یا مشکلای مربوط به آهن اتفاق می افته.در واقع وقتی که هموگلوبین خون میزانش کاهش پیدا کنه کم خونی واسه بدن اتفاق میفتد.آنمی از مشکلات تغذیه ای عادی در میان مردم جهان حساب میشه.

این مشکل معمولا خانوما و کودکان رو بیشتر درگیر می کنه.بدیش اینه در نتیجه دچار شدن به کم خونی هم فرد دچار مشکلات کم و بیش جدی در بدن می شه. البته علاوه بر کمبود آهن، ممکنه کم خونی در نتیجه کمبود اسیدفولیک و ویتامین B۱۲، عوامل ژنتیکی یا بیماریای طولانی هم بروز کنه. محققان بر این عقیده هستن که داشتن تغذیه مناسب کلید پیشگیری از بروز این مریضی و هم اینکه درمان اون هستش. درادامه با چند ماده غذایی آشنا میشین که کمک زیادی واسه مقابله با کم خونی می کنن.

بادام هندی

بادام هندی یکی از ترکیبات پرطرفدار آجیله. باید بدونین که مصرف بادام هندی واسه تامین آهن لازم بدن موثره. پس پیشنهاد می شه که روزانه یه مشت کوچیک از این بادامای زرد و خوشمزه رو بخورین. کره بادام زمینی هم منبع خوبی واسه مقابله با کم خونی حساب می شه. از دیگر میوه های خشک شامل آهن میشه به آلو خشک، کشمش، زردآلوی خشک، بادام، انجیر و خرما اشاره کرد.

تخم مرغ

اگه از کم خونی رنج می برید بهتره تخم مرغ رو وارد برنامه غذایی تون کنین. هر یک عدد تخم مرغ شامل یه میلی گرم آهنه. مصرف منظم این ماده غذایی مواد مغذی زیادی وارد بدن می کنه در حالی که کالری اون زیاد نیس. پیشنهاد می کنیم به همراه تخم مرغ آب پرتقال هم استفاده کنین. چون این نوشیدنی باعث تحریک جذب آهن به وسیله بدن می شه.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی شامل اندازه زیادی ویتامین C، ویتامین E و بتاکاروتنه. این ترکیبات مغذی واسه مقابله و درمان کم خونی از اهمیت خاص ای بهره مند هستن. واسه افزایش جذب این ترکیبات مغذی پیشنهاد می شه که گوجه فرنگی رو به صورت آب گوجه فرنگی استفاده کنین. مصرف روزانه یه لیوان از این نوشیدنی پیشنهاد می شه. در عین حال لازمه که از نوشیدن قهوه، نوشابه ها و هر نوشیدنی انرژی زا دوری کنین چون مثل این نوشیدنیا در جذب آهن به وسیله بدن مشکل ایجاد می کنن.

منبع : فردا نیوز

.

منبع : hidoctor.ir

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *