سئو و بازاریابی اینترنتی

ابزارها و نکات نظارت بر سئو

در دنیای واقعی ، همه چیز پیش می رود. در حالی که همه ما ممکن است آرزو کنیم که همه کارهایی که کردیم “ثابت شود ، ثابت بمانید” ، این بندرت اتفاق می افتد.

مواردی که قبلاً “مشکلی نبود” (TM) به دلایل مختلف می توانند به سرعت “یک مشکل” شوند (TM):

مشکلی

     

  • کسی چیزی غیر مرتبط را تغییر می دهد / بدون آنکه متوجه شود ممکن است شما را تحت تأثیر قرار دهد یا فقط پیچ شود (مثلاً استفاده از نسخه مقدماتی robots.txt یا نسخه قدیمی پیکربندی سرور)
     
  • جهان در اطراف شما تغییر می کند (یک به روزرسانی گوگل با نام یک حیوان سیاه و سفید مدتی برگشت)
  •  

  • gremlins فنی روی شما (خرابی سرور ، DDoS و غیره) قرار دارند.

در همه این موارد ، شما ترجیح می دهید زودتر از موعد مسئله را بدانید زیرا در بیشتر آنها توانایی شما برای به حداقل رساندن مسائل حاصل با گذشت زمان به سرعت کاهش می یابد (و در موارد دیگر ، هنوز هم می خواهید قبل از رئیس خود بدانید. / مشتری).

در حالی که بسیاری از ما به این فکر رسیده اند که در این زمینه ها باید توصیه هایی را ارائه دهیم ، اما اغلب ما هنوز توصیه هایی غیر عملی را ارائه می دهیم مانند:

     

  • اطمینان حاصل کنید که دارای زمان عالی هستید
  •  

  • مطمئن شوید سایت شما سریع است

امروز ، من می خواهم به شما سه بخش از مشاوره مستقیم اقدام کنم که می توانید بلافاصله برای سایت خود و مشتریان اصلی خود شروع کنید که به شما در رفع زود هنگام مشکلات کمک می کند ، از بروز ایندکس کردن مسائل جلوگیری کنید و به سرعت نسبت به اعلان های بدی که می توانید هشدار دهید. عملکرد جستجویتان را صدمه دیده است.

# ۱ افت ترافیک

به جای تجدید نظر در توصیه های قدیمی ، من به سادگی به دو پست برتر که در این زمینه خوانده ام پیوند می زنم:

     

  • در اینجا در SEOmoz توسط ربکا لهمان – هشدارهای سفارشی هوش گوگل+
  •  

  • بیش از Blueglass توسط آنی کوشینگ – با گوگل Analytics هشیار باشید

این ساده ترین از همه توصیه هایی است که برای اجرای آن انجام می شود و همچنین جامع ترین به این معنی است که می تواند شما را از انواع مختلف ترافیک هشدار دهد. نکته منفی این است که شما در حال اندازه گیری علائم نیستید ، بنابراین (الف) باید به جای هشدار دادن به مشکل ، منتظر علل ایجاد علائم باشید و (ب) به جای علت هشدار در مورد این علائم داشته باشید و مجبور شوید قبل از اینکه از کسی که می تواند آن را تعمیر کند ، کارآگاهان را شروع کنید.

# ۲ نظارت از زمان بارگذاری
جراح موشک نمی فهمد که سئو به وب سایت شما وابسته است. و نه تنها در مورد چگونگی بهینه سازی سایت خود ، بلکه در دسترس بودن آن.

SEO

در حالی که برای مشتری های بزرگتر ، این وظیفه شما نیست که اگر وب سایت آنها کاهش یابد ، به کسی هشدار دهید ، ضرری ندارد که بدانید و برای مشتری های کوچکتر هر فرصتی وجود دارد که می توانید با توجه به این موارد ارزش قابل توجهی را اضافه کنید.

من هر دو دلیل خوب و بد برای دانستن چیزهای زیادی درباره نظارت بر سرورها دارم:

     

  • خوب : ما در ماه مه سال گذشته سرمایه گذاری کوچکی در تراکم سرور انجام دادیم (و تنها پیوند ما از Techcrunch را در این فرآیند به ثمر رساندیم)
  • سرمایه گذاری

     

  • بد : ما بیشتر از آنچه که ممکن بود امیدوار بودیم ، کاربران مشتاق تری از خدمات شرکت نمونه کارها خودمان بوده ایم – برخی از مشکلات سرورهای آزار دهنده منجر به خرابی بیشتر برای distilled.net شده است. . برای اضافه کردن توهین به آسیب ، ما موفق شدیم که هفته گذشته با حمله DDoS برخورد کنیم (نمودار سرعت را در زیر مشاهده کنید)
  • مشکلات

سه عنصر اصلی وجود دارد که ممکن است بخواهید نظارت کنید:

     

  1. در دسترس بودن خالص (از جمله کد پاسخ)
  2.  

  3. بار و عملکرد سرور
  4.  

  5. سرعت پاسخ / زمان بارگذاری صفحه

در دسترس بودن وب سایت

دو سرویس وجود دارد که من در اینجا توصیه می کنم:

     

  • سرویس رایگان Pingdom در دسترس بودن و زمان پاسخ سایت شما نظارت می کند
  •  

  • سرویس پرداخت شده سرور تراکم ، هشدارها و نمودارهای بیشتری را به شما ارائه می دهد و همچنین آن را با نظارت بر عملکرد سرور شما متصل می کند

آنچه در این قسمت به نظر می رسد داشبورد تراکم سرور:

اتفاقاً ، شما ممکن است متوجه نشده باشید (از طرف من گذشت تا اینکه مایک روز دیگر سرم را به من بدهد) که Google سرعت سایت را به همه حساب های آنالیزور بدون پیش پرداخت کرد.تغییر جدی احتیاج به قطعه GA ، بنابراین می توانید هم اکنون برخی از این داده ها را از حساب GA خود دریافت کنید – در اینجا تفکیک فنی از برخی از صفحات Distilled آورده شده است:

این بلندپروازانه ترین ایده های من برای نظارت بر SEO بود. از یک مسئله مشتری واقعی بیرون آمد. یک مشتری بزرگ در حال راه اندازی وب سایت جدید بود و موفق شد یک نسخه قدیمی / مرحله ای از robots.txt را در صبح روز شنبه مستقر کند (ادغام مداوم FTW). در واقع خوشبختانه این بود که SEO در حال اجرای این پروژه بود ، به سرعت آن را مشاهده کرد ، مخاطب کلیدی را نام برد و قبل از آنکه آسیبی به ماندن برساند آن را به عقب برگرداند. هفته بعد دچار دلگرمی شدیم که بحث کردیم که چگونه می توانیم به طور خودکار نسبت به این نوع چیزها هشدار دهیم.

ایده

من به سراغ دیوید میتون ، بنیانگذار سرور تراکم رفتم و از او پرسیدم آیا او می تواند برخی ویژگی ها را برای شما ایجاد کند تا هشدار دهد که چنین اتفاقی رخ می دهد – اگر به طور تصادفی سایت زنده خود را noindex کنیم یا آن را در robots.txt مسدود کنیم. او به این راه حل مبتکرانه که از عملکردهای موجود در سیستم عامل اصلی آنها استفاده می کند ، رسید:

نظارت بر هرگونه تغییر در robots.txt

ابتدا یک سرویس برای نظارت بر robots.txt ایجاد کنید – در اینجا ماست:

مشاهده گنجاندن برچسبهای بدون فهرست

در همین روش ، می توانید هشدارهایی را برای رشته های خاص متن که در صفحات خاص یافت می شود ایجاد کنید – اگر رشته “noindex” در HTML صفحه اصلی distist یافت شود ، من هشدار می دهم. اگر ما همیشه نسخه استیشنری را مستقر کرده ایم یا تنظیمات را در افزونه WordPress قرار داده ایم ، می خواهم یک اعلان فشار را دریافت کنم:

# ۴ جایزه – چرا در آنجا متوقف می شوید؟

تمام مواردی را که مانیتور etsy است و هشدارهایی برای آنها دارید بررسی کنید. اگر تیمی دارید که می تواند بستر / زیرساخت را بسازد ، تقریباً موارد نامحدودی وجود دارد که می توانید برای آنها نظارت کنید و درباره آنها هشدار دهید. در اینجا ایده هایی برای شروع وجود دارد:

     

  • کد وضعیت – ۴۰۴ در مقابل ۳۰۱ در مقابل ۳۰۲ در مقابل ۵۰۰ و غیره.
     
  • تغییر در نرخ تبدیل / رها سبد خرید
  •  

  • رفتار ربات – الگوهای خزنده و غیره – با توجه به اینکه من به طور نامتناسب به صفحات “خزنده” ساده در Cloudflare علاقه مند بودم (در زیر مراجعه کنید – چه کسی حدس زده ایم که از Yandex بیشتر از گوگل خزیده ایم؟) ، احساس می کنم آنجا موارد بسیار دیگری است که می تواند در اینجا انجام شود:

PS – امروز آخرین روز برای تخفیف های اولیه پرندگان در کنفرانس های Linklove ما در لندن و بوستون در پایان ماه مارس / آغاز آوریل است. (اگر می خواهید مطمئن شوید که همیشه در مورد کنفرانس ها و پیشنهادهای آینده می شنوید ، یک فرم ثبت نام نیز در آن صفحه وجود دارد). امیدوارم بسیاری از شما را در آنجا ببینم.