تندرستی - پزشکی

3 اشتباه بزرگ در رژیم لاغری که نمی گذارد وزن کم کنید! | چاقی

مجموعه: زیبایی اندام

3 اشتباه بزرگ در رژیم لاغری که نمی ذاره وزن کم کنین!

 

با کمک کارشناسان تغذیه امروز می خوایم به شما سه مورد از اشتباه ترین کارایی که در رژیم غذایی ممکنه مرتکب شید رو معرفی کنیم.

 

درست غذا می خورید و حتی به باشگاه هم می رید اما وزنی کم نمی کنین. این بسیار نا امید کننده س، مشکل کارای درستی که انجام می دید نیس بلکه اشتباهائیه که این وسط روی پیشرفتتون تاثیر می ذارن. 

  

حذف کامل یه گروه غذایی

حذف کامل یه گروه غذایی مانند حذف غلات یا حذف میوه ها به خاطر این جواب میده که وقتی اینجور کاری می کنیم در واقع اندازه دریافت غذای خود رو هم محدود کردیم و کاهش وزن اولیه ای رو تجربه می کنیم.

 

با این حال چون یه گروه غذایی رو حذف کردیم در واقع مواد مغذی مختص اون گروه رو هم دیگه دریافت نمی کنیم. پس قبل از این کار باید از خود سوال کنین با حذف این گروه غذایی چه چیزایی رو از دست میدم؟ مثلا حذف غلات برابره با کمبود فیبر در برنامه غذایی و حذف میوه ها هم مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی رو از برنامه غذایی بیرون می بره. پس حذف یه گروه غذایی اونم به صورت دراز مدت کاری بسیار اشتباهه.

 

محدودیت بیشتر از اندازه تحمل پذیر نیس و پس از یه مدت وزنی که کاهش دادین رو باز خواهید گردونه. حذف کامل قند و کربوهیدرات هم ممکنه باعث ایجاد حس محرومیت در فرد شه و در نتیجه هوسای غذایی در آخر باعث پرخوری می شه. در آخر می بینین کالری دریافتی تون از گذشته هم خیلی بهتر شده و اعداد روی ترازو رو به افزایش هستن.

  

به اندازه کافی غذا نمی خورید

محدود کردن شدید کالری دریافتی در طول روز به نظر یکی از آسونترین و کوتاه ترین راه ها واسه کاهش وزن میاد واسه همینه که بیشتر مردم ازش استفاده می کنن. با وجود اینکه محدود کردن کالری واسه کاهش وزن لازمه اما اینجاش خیلی مهمه که نباید از حد تعادل خارج شد.

 

وقتی بدن ببینه واسه ادامه زندگی به اندازه کافی کالری دریافت نمی کنه سیگنالایی واسه صرفه جویی در استفاده کالری می فرسته در نتیجه سوخت و ساز بدن کنه می شه. بعد بدن به جای به کار گیری منابع چربی بهتر می دونه از منابع دیگری هم واسه به دست آوردن انرژی استفاده کنه – عضلاتمون. درست مانند اینه که واسه گرم کردن خونه از اسکلت اون استفاده کنیم.

  

خوردن غذاهای رژیمی

تبلیغات ما رو راضی کردن خوردن غذاهای رژیمی ( مانند نوشابه رژیمی ) تاثیر گذاره – خانمایی هم که در تبلیغ این اجناس می بینیم خیلی خوشحالند! با مصرف این اجناس شاید به صورت موقت وزن کم کنین اما استفاده دراز مدت اونا می تونه اثرات منفی داشته باشه. غذاهایی که برچسب رژیمی خورده ان معمولا قمیت بالاتری دارن و از این مهمتر اینکه بدن ما اونا رو به عنوان غذا نمی شناسه. وقتی چیزی می خوریم که به عنوان غذا شناخته نمی شه بدن شروع به ارسال سیگنالای التهابی به اون قسمت می کنه تا فهمیده باشه مشکل چیه. درست مانند وقتی که مچ پاتون پیچ می خوره و اون قسمت ورم می کنه. اگه غذاهای کامل رو با شکلای جور واجور مصنوعی جانشین کنین می تونه منتهی به افزایش التهاب در روده و کل بدن شه.

 

غذاهای بدون چربی معمولا واسه جبران طعم پر از قند و نمک هستن و غذاهای بدون قند شامل مواد شیمیایی هستن، پس چون به بدن مواد مغذی که نیاز داره رو نداده اید بیشتر احساس گرسنگی می کنین. این یعنی خوردن اینجور غذاهایی می تونه در واقع باعث زیاد شدن وزن شه پس بهتره تا جای ممکن از اونا دوری کنین.

  

 

.

منبع :

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *