تندرستی - پزشکی

3 اشتباه در رژیم های لاغری را بدانید | رژیم غذایی

اگه غذاهای فقیری بخورین که پر از کالری هستن، باعث می شه بدنتون قحطی زده شه!
مطمئناً همهٔ ما این رو شنیده ایم که اگه بیشتر از کالریای مصرفیتان کالری بسوزونین، لاغر میشین. الان من این اصل رو با یه برنامهٔ غذایی دیگه ترکیب و تلاش کردم منوی غذا ام رو از خوراکیای سالم و کم کالری پر کنم. مشکل این مدل رژیم گرفتن اینه که هیچ قانون خاصی براش وضع نشده، و شما فقط باید یه اصل ساده رو دنبال کنین: بیشتر از مقدار کالری مصرفیتان، کالری بسوزونین. اما اگه دقیقتر بنگیریم متوجه میشیم تلاش واسه لاغر شدن بسختی صورت میگیره! به چه دلیل؟ سه مشکل در این مورد هست.

۳ اشتباهی که بیشتر ما در مورد رژیم لاغری مرتکب میشیم می تونه رژیم ما رو دچار اشکال کنه:

اشتباه اول: یه رژیم خیلی کم کالری می گیرین
خیلیا فکر می کنن که هر چقدر کالری کمتری مصرف کنن زود تر هم لاغر می شن. اما مصرف کمتر از ۱۲۰۰ کالری، نه فقط باعث نمیشه سریع تر نتیجه بگیرین، بلکه اندازه سوخت و ساز بدنتون کنه شده و بدنتون دیگه واسه انجام اعمال همیشگی اش انرژی کافی نخواد سوزوند.
هم اینکه چسبیدن طولانی به اینجور برنامهٔ غذایی می تونه در آخرً منتهی به پرخوری و تجربهٔ رژیم یویو شه. یعنی دوباره چاق میشین. راه حل ایده آل اینه که کالریای مصرفی اضافه رو با ورزش بسوزونین، نه اینکه کمتر از نیاز بدنتون غذا بخورین.

اشتباه دوم: همهٔ کالریا رو برابر فرض می کنین
همونطور که قبلاً هم توضیح دادیم، وقتی که صحبت از قوانین رژیم گرفتن می شه، این نظریه به طور کاملً اشتباهه. بعضی از غذاا شاید به یه اندازه کالری داشته باشن، اما بهتره غذایی رو انتخاب کنین که چیزی بیشتر واسه شما به ارمغان می یارن، چیزایی مانند فیبر، ویتامین، مواد معدنی، کلسیم و مواد مغذی دیگه.
اگه غذاهای فقیری بخورین که پر از کالری هستن، باعث می شه بدنتون قحطی زده شه! این بدین دلیله که بر خلاف خوردنیای سالم و مغذی، این خوراکیا اشتهای شما به خوردن رو ارضا نمی کنن و نمی تونن واسه یه مدت طولانی شما رو سیر نگاه دارن.

اشتباه سوم: رژیم غذاییتان رو شخصی سازی نمی کنین
این چیزیه که من وقتی که رژیم گرفتن رو شروع کردم یاد گرفتم. واسه تنظیم منوی غذای روزانه تون با در نظر گرفتن کالریای مواد غذایی، باید عوامل زیادی مثل سن، جنسیت، ترکیب و اندازهٔ بدن، فعالیت فیزیکی روزانه و وزن رو در نظر بگیرین.
آدمایی که بزرگ اندامند یا عضلانی تر هستن، سریع تر هم کالری می سوزونن. افراد سن و سال دار هم با در نظر گرفتن این حقیقت که عضلاتشون رو به کاهشه، مستعد زیاد شدن وزن هستن و کنه تر کالری می سوزونن.

تموم این عوامل، اندازه سوخت و ساز شما که نقش مهمی در کاهش وزنتون داره رو تعیین می کنن. گرفتن رژیم های سنگین، سوخت و ساز بدنتون رو از جا در آورد می کنه، چون که بدنتون هرچه می خورید رو واسه روز نکنه ذخیره می کنه. پس میشه گفت که خوردن وعده های زیاد و با اندازهٔ کنترل شده، می تونه به شما کمک کنه تا سریع تر وزنتون رو کم کنین.

منبع : جام جم سرا

جمع آوری سلامت اکاایران

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *