تندرستی - پزشکی

3 اشتباه زنانه در کاهش وزن و تناسب اندام | رژیم غذایی

خوندن این مطلب به خانوما کمک می کنه تا سلامت و تناسب اندام خود رو بهتر حفظ کنن. اینجا کارشناسان ما مطالب عجیبی در مورد اشتباهات شما و چگونگی نابود کردن اونا ارائه کردن.

در این مقاله به یه سری باورهای نادرست و اشتباهاتی که خانمها مرتکب می شن و با این کارا به سلامتی و تناسب اندامشون ضرر میرسونن می پردازیم

خوندن این مطلب به خانوما کمک می کنه تا سلامت و تناسب اندام خود رو بهتر حفظ کنن. اینجا کارشناسان ما مطالب عجیبی در مورد اشتباهات شما و چگونگی نابود کردن اونا ارائه کردن.

1- همیشه سالاد سفارش می دید

بری ترنرمک گریفی ، محقق و دکتر واشنگتن دی سی میگه : فکر نکنین که یه کاسه کاهو همیشه سالمترین منوییه که انتخاب می کنین . بیشتر سالادهای بیرون و رستورانها از پایهً برگری تو یه کاسه هستن . چون افزودنیهای اون مانند مرغ سوخاری ، پودر سوخاری و سسای چرب اون دارای کالری فراوون ، چربی ، نمک و دیگر مواد مغذی ناسالم هستن . یه مثال : سالادهای ژامبون مک دونالد با مرغ سوخاری و سس اون 540 کالری و 35 گرم چربی داره که یه مک بزرگ اون 540 کالری و 29 گرم چربی داره .

راه حل :

از منوی خود سالاد رو انتخاب نکنین فقط قبل از سفارش غذا کمی از عقل سلیم خود استفاده کنین . از چاشنیایی با اندازه چربی بالا مانند کرم ترش ، پنیر اضافه ، پودر سوخاری ، تیکهای ژامبون و سسای کرمی ، مانند سزار و دامداران دوری کنین .

سالادهایی رو انتخاب کنین که بدون فیبر نباشن و شامل کاهوی فراوون همراه با کمی هویج و کلم قرمز باشن و با خود قرار بذارین که چون بیشتر شعبه ای فست فود اطلاعات ارزش غذایی خود رو ارائه می کنن پس می تونین قبل اینکه اونجا رو ترک کنین بهترین انتخاب رو داشته باشین.

3- از وزن کردن خود دوری می کنین

واسه بعضی از خانمها این تنها چیزیه که بعد از تردمیل بر اثر نبود استفاده بیشتر از همه روی اون خاک می شینه . پزشکان بیزاری از باسکول رو یه رفتار دفاعی می گن . ببینیم چه نظراتی پشت اون خوابیده : اگه ندونم که وزنم زیاد شده شاید این کار رو نکنم . ً بعد از چند روز ، هفته یا ماه که هرچه دلتون خواست خوردید ، باسکول رو کنار می ذارین .

کلی براونل ، دکتر و مدیر مرکز مشکلات خوراک و وزن میگه : در بعضی از افراد اگه دوباره وزن کردن خودشون رو از سربگیرند کمک بسیاری به اونا می شه. دونستن در مورد وزن انگیزه ای واسه شما می شه اما اگه قصد کم کردن یا اضافه کردن وزن خود رو دارین به یافته های حاصل از باسکول نیاز دارین . اگه مرتب خود رو وزن می کنین به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که خلاص شدن از 3 کیلو اضافه وزن بسیار آسون تر از 15 کیلوه . اما زیاد خودتون رو درگیر ارقام حاصل از وزن کردن خود طی یکی دو بار در هفته نکنین . وزن شما می تونه روز به روز و حتی ساعت به ساعت عوض بشه .

راه حل :

اگه می خواین وزن کم کنین تلاش کنین ماهی یه بار روی باسکول برید . صبحا پس از دوش گرفتن اولین کاری که می کنین بدون لباس خودتون رو وزن کنین و در دوران قاعدگی به دلیل زیاد شدن وزن بر اثر ازدیاد آب بدن این کار رو نکنین . اگه روی وزنی که تازگیاً کم کردین باقی موندین دست کم هفته ای یه بار خودتون رو وزن کنین . این بهترین روشیه که افراد در بزرگترین تحقیقات سازمان کنترل وزن ملی ازش استفاده می کنن و در کم کردن دراز مدت وزن موفق بودن . اگه وزنتون بیشتر از 5 کیلو پائین نیومد نگران نباشین این تغییر طبیعیه . اما اگه بیشتر از اون بود باید جلوی اونو بگیرین .

3 – وزنه نمی زنید

بعضی از خانمها از وزنه استفاده نمی کنن چون فکر می کنن اندام زنونه خود رو از دست میدن . اونا اشتباه می کنن . سدریک برایانت ، دکتر و رئیس علوم ورزشی مجمع امریکا ، سازمانی که به مربیان خصوصی مدرک میده میگه : بیشتر خانمها از نظر ژنتیکی ظرفیت حجیم شدن عضله رو ندارن . واسه اینکه این جوری بشوید نیاز به اندازه تستسترونی که در مردان هست هم اینکه ساعته ها ساعته ها ساعته ها وزنه زدن در روز رو دارین . برایانت میگه : تعداد متوسطی از خانمها به طور طبیعی به هنگام دمبل زدن تستسترون کافی واسه حجیم شدن عضله رو تولید نمی کنن . بیشتر خانمها که ورزشهایشان فشرده س و هر تمرینی رو نیم ساعت در روز انجام میدن . پس به وزنه زدن بیشتر فکر کنین تا اندامی خوب ، سفت و متناسب داشته باشین ( و بازوهایی مثل جنیفر انیستون یا پاهایی مانند هایدی کلام رو پیدا کنین ) .

ً نباید هدفتون کم کردن وزن باشه . زمانیکه این کار رو شروع می کنین شاید خیلی هم لاغر باشین اما نترسین . هرچه چربی بیشتری از دست بدین عضله اتان بیشتر می شه اما چون ماهیچه فشرده تر از چربیه فضای کمتری رو اشغال می کنه و به شما کمک می کنه تا لباس تناسب بیشتری با شما داشته باشه . اگه مرتب وزنه بزنین وزنتون شروع به کم شدن می کنه . علاوه بر اون ، طبق تحقیقی که در دانشگاه آلاباما در برمینگهام انجام گرفته محققان فهمیدن که خانمهایی که تمرینات ورزشی کششی 25 هفته ای دارن بخش بزرگ چربی نوع خطرناک که خطر دچار شدن به مریضی قلبی و دیابت رو زیاد می کنه رو از دست میدن .

راه حل :

ناچار نیستین وقت زیادی واسه وزنه زدن صرف کنین تا بتونین به نتیجه ای که طی 2 یا 3 بار در هفته در روزای غیرمتوالی حدود 30 دقیقه در هر جلسه به دست میارید برسین . مجمع ورزشی امریکا میگه که وزنه های سبک و تمرینهای چندگانه به ایجاد مقاومت و کشش عضله کمک می کنن درحالیکه به کار گیری وزنه های سنگین عموماً عضلات رو قوی تر میسازن.

منبع : hidoctor.ir

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *