تندرستی - پزشکی

3 اصل ساده برای رسیدن به تناسب اندام | رژیم غذایی

واسه داشتن تناسب اندام فقط کمی باید تلاش کنین. مطالعه موارد زیر حتما به شما در رسیدن به تناسب اندام و سلامتی کمک می کنه.

کاهش وزن

۱)خودتون رو مجبور به دویدن بکنین.

دویدن ورزشیه که به امکانات زیادی نیاز نداره و بهترین راهیه که به وسیله اون می تونین تناسب اندام خود رو حفظ کنین. وقتی که می دوید کالریای ذخیره شده در بدن تون رو می سوزونین و واسه جبران انرژی از دست رفته چربیا تون سوزونده می شه پس وزن بدن تون کنترل می شه. خیلی از افراد فکر می کنن تنها فایده دویدن کنترل وزن و تناسب اندامه، در حالی که حقایق و فواید زیادی پشت اون نهفتهه. از فواید دیگه اون میشه به تقویت عضلات اصلی بدن، کشش و انعطاف پذیری اونا، تقویت استخوانا، تنظیم ضربان قلب و فشار خون اشاره کرد.

اگه مثل من واسه شمام دویدن سخته، تلاش کنین ورزشی رو پیدا کنین که از انجام اون لذت ببرین. اون می تونه رقص، یوگا، کوه نوردی، بوکس و یا هر ورزش دیگری باشه که با روحیه شما سازگاره.

۲)شبا به موقع و زود بخوابین.

تموم پزشکان پیشنهاد می کنن از بیدار موندن در شبا دوری کنین. این کار علاوه بر اینکه از خوردن وعده ها و اسنکایی در طول شب جلوگیری می کنه، می تونه متابولیسم بدن شما رو تنظیم کنه. بدن مقداری از سوخت و ساز خود رو هنگام خواب انجام میده و اگه شما منظم و به موقع بخوابین بدن می تونه کارش رو به درستی بکنه.

۳)از همه غذاهای ناسالم مورد علاقه تون دوری نکنین.

یکی از بدترین چیزایی که در مورد رژیم لاغری می شنویم اینه که شما باید عادت کنین تموم غذاهای ناسالم رو از رژیم غذایی خود کنار بذارین، این کار احساس بدی به شما میده و خوردن غذاهای سالم هم انگار باعث آزار شما می شه و لذت اونو حس نمی کنین.

اگه به طور منظم ورزش بکنین و در بیشتر مواقع (نه همیشه) رژیم غذایی خود رو کنترل کنین، به این روش هم زندگی شیرین می شه و هم به اندام دلخواه تون می رسین.

درس کلی:

خودتون رو مجبور نکنین به انجام ورزشی که از انجام اون وحشت داشتین و یا خودتون رو از چیزی که دوست دارین محروم نکنین، فقط تا حد امکان واسه داشتن تعادل تلاش کنین. بدین وسیله نه فقط از زندگی خیلی بیشتر لذت میبرین در درازمدت عادات غذایی سالمی دارین.

جهت مشاهده بقیه مقالات کاهش وزن اینجا کلیک کنین

جمع آوری و تنظیم:  هفت گنج

www.7ganj.ir

.

منبع : 7ganj.org

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *