تندرستی - پزشکی

3 باور غلط درباره لاغری! | چاقی

پندار ۱: ورزش کردن در زمانای خاصی، کالری بیشتری می سوزونه.

اصل مهم در کاهش وزن مقدار کلی کالری هاییه که در بیست و چاری می سوزونین، هر چی بیشتر و سخت تر ورزش کنین، کالری بیشتری می سوزونین. پس وقتی در باشگاه هستین، بیشتر کار کنین.

پندار ۲: تموم چربیا و کربوهیدراتا بد هستن.

یه بدن سالم همیشه به مقدار معینی کربوهیدرات و چربی نیاز داره، البته تا وقتی که اونا از نوع سالم هستن. کربوهیدراتای سالم و مناسب از غلات سبوس دار و سبزیجات بدست میاد؛ و چربیای سالم هم از روغنای اشباع نشده مانند روغن زیتون، ماهی و مغزها تامین می شن، که همه دارای اسیدای چرب به درد بخور هستن. این نوع کربوهیدراتا و چربیا نه فقط مواد غذایی اصلی هستن، بلکه به متابولیسم بدنی شمام کمک بزرگی می کنن؛ هم اینکه کلسترول بد و خطرابتلا به بیماریای قلبی رو هم کاهش میدن.

پندار ۳: رژیمای میان بر به شما کمک می کنن وزن کم کنین.

چه دوری از آب میوه ها باشه یا رژیم سخت سوپ کلم یا هر رژیم غلط دیگه، شما باید این رو بدونین که با این راه های میان بر و گول زننده که همه هم موقتی ان، به جایی نمی رسید و باید به یه روش سالم و بی خطر در تغذیه روی بیارین.

منبع : hidoctor.ir

جمع آوری سلامت اکاایران

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *