تندرستی - پزشکی

3 برنامه ورزشی که اندام تان را متناسب می کند | چاقی

مجموعه: زیبایی اندام

3 برنامه ورزشی که اندام تون رو متناسب می کنه
ترکیب برنامه های ورزشی، بهترین روش واسه رسیدن به تناسب اندام کل بدنه. با به کار گیری یه برنامه ورزشی فشرده با تمرینات قدرتی، هوازی و حرکات کششی از عضلات جور واجور کار بکشین و به تناسب اندام برسین. در این مطلب ۳ برنامه ورزشی رو تقدیم حضورتون می کنیم و راهنمایی تون می کنم تا بتونین به نتیجه برسین.

با یه تمرین هوازی می تونین فعالیت قلب رو زیاد کنین تا قلب خوب خون رو پمپاژ کنه، جذب هوا رو زیاد کنه و خون بهتر در بدن جریان پیدا کنه. تمرینای مناسب واسه این مورد به توضیح زیره: پیاده روی تند، آهسته دویدن، دوچرخه سواری، آیروبیک و دستگاه های هوازی.

با انجام تمرینات هوازی نه فقط ظرفیت و توان قبلی عروقی شما بالا میره و در انجام برنامه های ورزشی دیرتر خسته میشین، بلکه با سوزوندن چربی های اضافه عضلات بدنتون سفت می شه. اگه تازگیا تمرینات هوازی رو انجام می دید شاید در اول براتون سخت باشه، اما می تونین با تمریناتی مانند رقص، آیروبیکای آبی و دیگه ورزشای به تمرینات هوازی علاقمند شید.

تمرینات قدرتی
در روز دوم بر تمرینات قدرتی تمرکز کنین. یه برنامه تمرین با وزنه جفت و جور کنین طوری که کل عضلات بزرگ بدن رو تمرین دهد. یادتون نره افزایش قدرت عضلات و فرم گرفتن اونا یه عامل اصلی در تناسب اندامه. خانوما نباید از تمرینات قدرتی با وزنه ترس دارا باشن که نکنه اندامی مردونه پیدا کنن! وضعیت هورمونای بدن مردان با زنان تا حدی فرق داره، یعنی مقدار ترشح هورمون واسه رشد عضلات در بدن خانوما اونقدر زیاد نیس که اندامی مردونه پیدا کنن. اگه می خواین واسه اولین بار تمرینات بدنسازی رو انجام بدین، لازم نیس حتما" از وزنه های سنگین استفاده کنین، می تونین از مقاومت بدن، یا حتی بطریای که با شن پُر کردین استفاده کنین.

تمرینات کششی
در روز سوم شما باید یه وقتی رو به تمرینات کششی، یوگا یا پیلاتس اختصاص بدین. چون به شما کمک می کنه تا انعطاف پذیری و تعادل، عضلات و ارگانای بدن زیاد شه، هم اینکه می تونه به آرامش روحی و جسمی کمک کنه.

 

تکرار این برنامه
بعد از سه روز تغییر در بین این سه تمرین، دوباره از اول این سه مرحله رو تکرار کنین. با انجام این تمرینات بعد از یه مدت فرق زیادی رو در خود احساس می کنین. تلاش کنین تمرینات قدرتی مختلفی رو انتخاب کنین و تمرینات هوازی رو دائم انجام بدین. با موندگاری این ۳ عامل مهم خیلی راحت می تونین به تناسب اندام کل بدن برسین.

.

منبع :

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *