تندرستی - پزشکی

3 ترفند برای اینکه بچه‌ها را بروکلی‌خور کنید | تغذیه سالم

3 ترفند واسه اینکه بچه ها رو بروکلی خور کنین

است. بچه ها بروکلیایی که در عرض 2 دقیقه یا 14 دقیقه پخته شده باشن رو دوست ندارن.

بروکلی پر از کلسیم، منیزیم، پتاسیم و آنتی اکسیدانا هستش و از اونجایی که طعم خوبی داره یکی از سبزیجات محبوب بزرگ ترها حساب می شه. اما قضیه بچه ها کمی فرق می کنه. طعم خوب واسه اونا یعنی طعم سیب زمینی سرخ کرده یا مرغ سوخاری، ناگت مرغ و چیزای دیگه ای به جز اینا. به خاطر همین هم بچه ها چشم دیدن سبزیجات به خصوص بروکلی و کلا کلما رو ندارن. در این مطلب کوتاه 3 ترفند ساده داریم که بتونین بروکلی رو به خورد بچه هاتون بدین. با ما باشین.

 

زرنگ باشین

معمولاً بچه ها با یه بار امتحان کردن عاشق طعم بروکلی نمی شن. ظاهر و طعم بروکلی واسه اونا باحال نیس. باید دست به دامان پوره بشوید. این بار به جای پوره ساده سیب زمینی اونو با بروکلی درست کنین. ترکیب طعم این دو سبزی، خوردن بروکلی رو واسه بچه ها قابل قبول تر می کنه و باعث می شه که بچه ها تصور خوبی نسبت به بروکلی پیدا کنن. با این فوت وفن می تونین کم کم بروکلی خالی هم به بچه ها بخورانید چون به طعم اون عادت می کنن.

است. بچه ها بروکلیایی که در عرض 2 دقیقه یا 14 دقیقه پخته شده باشن رو دوست ندارن به دلیل اینکه اولی زیادی سفت و دومی زیادی نرم از آب در میاد

روش پخت مهمه

است. بچه ها بروکلیایی که در عرض 2 دقیقه یا 14 دقیقه پخته شده باشن رو دوست ندارن به دلیل اینکه اولی زیادی سفت و دومی زیادی نرم از آب در میاد. به نظر این محققان بهترین زمان پخت واسه این سبزی بین 6 تا 7 دقیقه س. بهتره بروکلی رو بخارپز کنین تا مواد مغذی خود رو حفظ کنه.

به ظاهر غذا اهمیت بدین

می دونستین که انتخاب ظروف نقش مهمی در تغذیه ما داره؟ مثلا اگه غذایی تو یه بشقاب سفید سرو شه و همون غذا تو یه بشقاب مشکی سرو شه طعم اون واسه افراد متفاوت هستش. در واقع افراد طعم غذایی رو که در بشقاب سفید سرو می شه رو بهتر و خوشمزه تر آزمایش می کنن. واسه سرو کردن بروکلی هم حتماً از یه بشقاب قشنگتر و خوشحال استفاده کنین تا شانس موفقیتتون بالا بره. با سبزیجات جور واجور اشکال کودکانه و شادی روی بشقاب درست کنین. حواستون باشه که بروکلی رو با یه ماده غذایی چرب سرو کنین مانند روغن زیتون. چربیا باعث می شن که ترکیبات مغذی موجود در بروکلی (مانند آنتی اکسیدان لوتئین اون) بهتر جذب شه. این آنتی اکسیدان خطر دچار شدن به مریضیای قلبی عروقی و سرطانا رو کم می کنه.

 

ترجمه: فاطمه مهدی پور


منبع : tebyan.net

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *