تندرستی - پزشکی

3 توصیه مهم درباره کاهش وزن که باید بدانید | تغذیه سالم

3 پیشنهاد مهم درباره کاهش وزن که باید بدونین

3 پیشنهاد مهم درباره کاهش وزن که باید بدونین 

شاید کسی به شما نگفته باشه که بهترین و آسون ترین راه لاغر شدن چیه اما ما در این پست طی سه پیشنهاد به شما بهترین راه لاغری رو میگیم. اگه در حال تلاش واسه کم کردن وزن هستین, شاید نکات تکراری مربوط به کم کردن وزن رو بارها و بارها شنیدین. «Ted Spiker», نویسنده پرفروش ترین کتابای سلامتی و تناسب اندام, پیشنهادای عجیب و سودمندی رو در کتاب گذشته خود به اسم «Down Size» ارائه می کنه.

3 نکته مهم واسه کاهش وزن
از شنیدن پیشنهادای مربوط به کاهش وزن خسته شدین؟ خیله ! اما این نکات گذشته رو شک نداشته باشین دوست دارین. اگه در حال تلاش واسه کم کردن وزن هستین, شاید نکات تکراری مربوط به کم کردن وزن رو بارها و بارها شنیدین. «Ted Spiker»,

واسه دوری از وسوسه فقط اراده کافی نیس
منظور از نیروی اراده رنج کشیدن نیس, بلکه داشتن روش هدف دار هست. باید یه جواب اضطراری به شکل یه “اگه اونقدر شد, پس…” داشته باشین: اگه x اتفاق بیفته, پس شما y رو انجام میدین. «Spiker» میگه, طرح احتمالی شما به عادت جدیدتون تبدیل می شه, و انگیزه تون رو زیر پا می ذارین تا بگید “حتماً, به چه دلیل که نه؟”

اون پیشنهاد می کنه که یه لیست ذهنی از سناریوهایی که معمولا شما رو از راه خارج میکنن جفت و جور کرده و برنامه خودتون رو طراحی کنین. مثلاً:

-اگه همسرم در حال خوردن تیکهای پنیر بود, پس من سبزیا و حموس رو گزینه میکنم.

-اگه همکاران من مستقیما به سراغ کاپ کیکا رفتن, پس من هر هفته «یا هر ماه» فقط یکی از اونا میخورم.

-اگه اتفاقی تو یه رستوران مکزیکی دعوت شدم, گوآکاموله و سالسا, و مارگاریتا و آب رو به صورت یه در بین می خورم.

باید کلمات جادویی رو بدونین
«Spiker» اشاره میکنه تحقیقات نشون میده تغییرات جزئی در گزینه کلمات میتونه منتهی به انتخابای خوراکی بهتری شه. گفتن این که “من بستنی نمیخورم” در امتحان با گفتن “من نمی تونم بستنی بخورم.

” به شما قدرت میده! واقعا, کسائی که عبارت “نمیخورم” رو تمرین کردن ۶۴ درصد مواقع غذاای تندرست تر رو گزینه کردن, در امتحان با کسائی که از “نمی تونم” استفاده کردن و فقط در 39 درصد مواقع گزینه های تندرست داشتن.

شاهکارهای تناسب اندام خودتون رو بشمارید, نه کالریا رو.
تحقیقات نشون می ده که کنترل بر خودتون « مانند ثبت سوابق غذاها یا شمردن کالریا» رابطه زیادی با کم کردن وزن داره. با این وجود, اینکار می تونه خسته کننده شه, مخصوصا وقتی یاد می گیرین که غذاای تندرست تر بخورین و می تونین کالریا رو تخمین بزنین.

پس «Spiker» تغییر روش داد و با پیگیری تموم ورزشای خود با اهداف هرساله «1500 کیلومتر دو, 120 کیلومتر شنا, 30 هزار ثانیه پلانک و چیزای دیگه ای به جز اینا» کنترل بر خودشو با تناسب اندام در رابطه کرد.«Spiker» میگه این روش هدف دار آسون تر بود و در تعیین اهداف و دقیق شدن و فوکوس کردن بر قدمای کوچیک در این روند به اون کمک کرد. یه راه فوق العاده واسه لاغر شدن و به حقیقت پیوستن اون

.

منبع : parsnaz.ir

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *